Dynapac är tillbaka på banan

Efter några år med Atlas Copco är Dynapac tillbaka på marknaden under eget varumärke med Fayat Group som ny ägare.

- Nu jobbar vi hårt med att bygga förtroende hos kunderna och visa långsiktighet, säger Stefan Carlsson, säljare på Dynapac.

Stefan Carlsson, säljare på Dynapac säger att kunderna har börjat hitta tillbaka, efter förvärvet från Fayat Group i november förra året. Foto: Ann-Louise Larsson

I november förra året förvärvade Fayat Group – som även äger Bomag – Dynapac från Atlas Copco. Varumärket Dynapac lever därmed vidare, även om färgen på maskinerna har ändrats till vit.

- Jag upplever att kunderna har börjat hitta tillbaka till oss. Vi har sålt väldigt bra, hittills i år har vi sålt för lika mycket som under hela förra året, fortsätter Stefan Carlsson.

På Svenska Maskinmässan ”debuterade” Dynapac i sin nuvarande konstellation och många kunder hittade till montern, trots ett lite undanskymt läge.

- De som vet att vi är här har sökt upp oss och alla har varit väldigt positiva och glada. Vi är tillbaka på banan, säger Stefan Carlsson.

Ann-Louise Larsson
Ann-Louise Larsson
Tel: 019-16 61 30
E-post: ann-louise@entreprenadaktuellt.se

 

Artikeln publicerades tisdag den 12 juni 2018

Kommentera

Läser in facebook-kommentarer...

Senaste