Wiklund Trading prisade för bra eftermarknadsarbete

Under Svenska Maskinmässan fick Wiklund Trading mottaga ett pris som är högt eftertraktat hos samtliga Yanmar-importörer, nämligen ett ”Excellence & quality of Aftermarket Services”-certifikat.

Wiklund Trading fick ta emot ett  pris av Yanmar på Svenska Maskinmässan, för ett bra eftermarknadsarbete. Foto: Wiklund Trading

Det var under fredagen på Maskinmässan på Solvalla som Magnus Täljemark och Mats Wallström från Yanmar delade ut det åtråvärda priset och certifikatet  för ”Excellence & quality of Aftermarket Services” till Wiklund Trading International. Niklas Wiklund, vd och Nicklas Larsson, verkstadschef, var på plats för att ta emot certifikatet och var mycket nöjda.

- Detta är ett bevis på att vi inte bara erbjuder bra maskiner till våra kunder, utan även ett samarbete efteråt där vi tar hand om maskinerna på ett väldigt bra sätt. Skulle det mot förmodan bli något problem, så har vi alla förutsättningar till att kunna lösa det, säger Niklas Wiklund.

Under utvärderingen blev Wiklund bedömda utifrån följande sju kriterier:
- Medverkande i Yanmar-utbildningar
- Användande av Yanmars tekniska dokumentation och extranet
- Verktyg i verkstaden
- Specialverktyg från Yanmar
- Kvalité och renlighet av lokaler och servicebussar.
- Hantering av garantier
- Administrationen kring hanteringen av Yanmars reservdelar.

Det var endast ett fåtal importörer av sammanlagt cirka 170 i hela Europa som fick mottaga priset och certifikatet, vilket visade på att kraven var höga.
- Det är riktigt kul att få ett litet erkännande för vårt hårda jobb, det ska alla på verkstaden och på reservdelarna få eloge för, avslutar Nicklas Larsson.

 

Ann-Louise Larsson
Ann-Louise Larsson
Tel: 019-16 61 30
E-post: ann-louise@entreprenadaktuellt.se

 

Artikeln publicerades onsdag den 13 juni 2018

Kommentera

Läser in facebook-kommentarer...

Senaste