Ny appfunktion för förbättrad arbetsmiljö

Cramo AB har uppdaterat sin app med två smarta lösningar, varav en är utvecklad för att öka säkerheten genom att bland annat påminna om att det är dags att utföra funktions- och prestandakontroll. 

 

Cramo AB uppdaterar sin app med nya funktioner för att höja säkerheten för kunderna. Foto: Carmo AB


Var sjätte månad får användaren en notifikation i appen om att det är dags att utföra kontrollen, och det gäller även för utrustning inom personligt fallskydd.

– Flera av våra storkunder efterfrågade i ett tidigt skede ett hjälpmedel från oss som hyresleverantör, ett verktyg som gör att de i sin tur kan känna sig säkra på att berörd utrustning fungerar ändamålsmässigt samt kontrolleras inom rätt lagstiftad tidsintervall säger Maria Senkerik, kundansvarig, Cramo AB, i ett pressmeddelande. 

Unik funktion

Appfunktionen ska även hjälpa kunderna att hålla koll på de lagstiftade föreskrifter som finns kring kvarts-stendamm i arbetsmiljön, där det sedan 2015 funnits krav om dokumentation och riskbedömning kring vilka åtgärder som bör genomföras. 

–Att aktivt bistå våra kunder till en säkrare vardag är ett tydligt prioriterat område för oss på Cramo - ingen ska behöva bli sjuk eller skada sig på grund av jobbet. Denna just helt branschunika funktion i vår app, möjliggör att Cramos kunder på ett snabbt och enkelt sätt, kan följa upp och påminns om att ta behövlig action på produkter med uttalade lagkrav kring kvartsdamm och personligt fallskydd, säger Börje Björkholm, Head of Development, Cramo AB.

Den andra nya funktionen ska möjliggöra för kunderna att rapportera produktfel och begära utbyte eller reparation av produkten direkt i appen.

Isabella Odmark
Isabella Odmark
Tel: 019-16 61 49
E-post: isabella@entreprenadaktuellt.se

 

Artikeln publicerades fredag den 17 juli 2020

Nyhetsbrev

Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Direkt i din inkorg!

Senaste