använd ej" /> JCB ger sig in i liftbranschen - Entreprenadaktuellt

JCB ger sig in i liftbranschen

Brittiska JCB satsar på en ny helt ny produktkategori. Ikväll visade de för första gången någonsin sin första generation saxliftar.

JCB startar tillverkning av egenutvecklade saxliftar och tar sig därmed in på en helt ny marknad.

Den nya produkten är efterlängtad, menar tillverkaren, och tillägger att man känner kunderna – majoriteten hyrbolag – väl genom sina andra produkter. Därför har man i nära dialog med branschen kunnat utveckla en produkt som uppfyller de önskemål och kriterierna kunderna har.

– Det har vi lyckats väldigt bra med här, säger Tim Burnhope, chefsingenjör på JCB under lanseringen ikväll.

Med liftarna tänker man sig att arbeta på den globala marknaden, som uppskattas vara värd ungefär 8 miljoner dollar om året, vilket kommer kunna öka JCB:s exportmöjligheter ytterligare.

De första liftarna som släpps på marknaden är nio olika modeller av saxliftar.

– Kännetecken är att de är lättanvända, robusta och byggda för att användas ofta, säger Richard Butler, produktchef på JCB.

Under året kommer JCB att presentera totalt 27 modeller av liftar.

– Det är speciell produktkategori. Vi ska börja bearbeta hyrbolagen så smått och se var det leder, säger JCB:S nye försäljningschef i Sverige, Markus Möller.

 

Ann-Louise Larsson
Ann-Louise Larsson
E-post: redaktionen@entreprenadaktuellt.se

 

Artikeln publicerades onsdag den 01 februari 2017

Nyhetsbrev

Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Direkt i din inkorg!

Senaste