Hultdins byter kostym och lanserar nytt kommunikationskoncept

Redskapstillverkaren Hultdins har tillverkat redskap till skogs- och entreprenadmaskiner i mer än 90 år. Från och med nu gör de det i sin nya kostym ”BY HULTDINS”.

Hultdins har fräschat upp sin logotyp och kommunikationsckoncept och visar nu upp sin nya kostym "by Hultdins". Foto: Hultdins

– Äntligen har vi en utsida som matchar vår insida. Tidigare var vi otydliga och gråa, nu har vi ett uttryck som kommunicerar med marknaden som över hela världen, säger Josef Alenius, vd för Hultdins.

Tanken med det nya konceptet och den nya visuella identiteten är att väva ihop all kunskap och kompetens samt den ständiga drivkraften för innovation och utveckling som varit kännetecknet för Hultdins affärsverksamhet ända sedan starten. Målet har alltid varit att bidra till högsta möjliga effektivitet i skogsbruket.

– Vi är kända för hög kvalitet, driftsäkra produkter, innovation och utveckling men paketeringen har inte riktigt hängt med på resan, säger Josef Alenius.

I samband med arbetet har Hultdins skapat ett enhetligt övergripande utseende i alla sina kanaler som hemsidan, på mässor, i broschyrer, för säljmaterial med mera.

Hultdins har de senaste 18 månaderna haft en rekordartad efterfrågan och omsättningen har ökat med 45 procent. Företaget beslutade 2018 att investera 25 miljoner kronor i fabriken i Malå de närmaste åren.
– Den höga försäljningsnivån ser ut att hålla i sig och vi gör stora satsningar den närmaste tiden. Vi tror på Norrland, Malå och att finnas kvar i inlandet, säger Josef Alenius.

 

Ann-Louise Larsson
Ann-Louise Larsson
Tel: 019-16 61 30
E-post: ann-louise@entreprenadaktuellt.se

 

Artikeln publicerades torsdag den 27 juni 2019

Kommentera

Läser in facebook-kommentarer...

Senaste