Trejon introducerar ny agentur

Grönyteskötsel har varit en del av Trejon ända sedan starten 1980.  Nu introducerar man ett nytt sortiment större rotorklippare från Woods Equipment. 

Thomas Lambermont, Woods och Johan Schols, Trejon skakar hand på det nya samarbetet. Foto: Trejon

Woods har sedan starten i Amerika 1946 vuxit i omgångar och funnits representerade på den europeiska marknaden under lång tid och sedan 2017 via en egenägd anläggning i Belgien. Flaggskeppet i produktutbudet är deras Batwing, originalet bland rotorklippare med fällbara vingar som företaget lanserade för över 50 år sedan i Amerika.

- Med detta tillskott får vi inte bara ett sortiment av riktigt bra maskiner, vi får även en stabil och bra partner. I vår roll som tillverkare och importör så är det inte bara viktigt att kunna erbjuda en premiumprodukt utan vi vill kunna erbjuda ett premiumpaket. Detta kan vi göra tillsammans med Woods, säger Johan Schols, försäljnings- och marknadschef på Trejon.

Maskinerna finns i flera olika storlekar men de som är mest anpassade för Sverige är modellerna med arbetsbredd på 4,6 meter och 6,1 meter. De modellerna kan beroende på storlek levereras i olika utföranden gällande fjädring, antal hjul och placering av hjulen. Oavsett modell så har de genomgående enkelt handhavande med exempelvis central höjdinställning och enkelt underhåll med snabbfästen för byte av knivar.

Batwing är en av världens absolut tåligaste rotorklippare mycket tack vare de otaliga timmarna med tester under extrema förhållanden, det kraftiga underredet och de industriledande standarderna för svetsning och lackering. Växellådorna i transmissionen är extremt kraftiga och kommer med en 6 års garanti.

 

Ann-Louise Larsson
Ann-Louise Larsson
Tel: 019-16 61 30
E-post: ann-louise@entreprenadaktuellt.se

 

Artikeln publicerades fredag den 04 oktober 2019

Kommentera

Läser in facebook-kommentarer...

Senaste

Digitalt, självkörande och klimatsmart – så tror Bomag om framtiden

Under två dagar har Bomag bjudit in kunder och press till ”Innovations Days” vid fabriken och huvudkontoret i Boppard, en timmas bilresa norrut från Frankfurt. Den röda tråden genom dagarna har varit de tre ledorden; digitalisering, automatisering och minskade utsläpp. Bland annat har den självkörande välten Robomag  BW154 visats, som man kunnat se för första gången på Bauma tidigare i år.

 

Kommentera